0.7 C
Brno
Úterý, 19 března, 2024

Ako sa darí nakupovať mužom v online nákupnom priestore

Odjakživa sa traduje, že muži neradi nakupujú. Ale ako sa vraví, reči sa hovoria a chlieb sa je. Doba sa mení a s ňou aj možnosti nakupovania. Pravda bude asi taká, že muži nakupujú jednoducho inak – i keď aj v tomto prípade môžu výnimky potvrdzovať pravidlo. Existujú aj relevantné spotrebiteľské výskumy, týkajúce sa témy online nakupovania na internete. I keď sa ženy a muži vo svojich preferenciách pri nakupovaní väčšinou zhodujú, predsa medzi nimi existuje niekoľko rozdielov. Verili by ste, že odlišnosti sú vraj už v samotnom postoji k nákupom cez internet? 

Online nákup podľa pohlavia

Kým ženy s vervou a radosťou nakupujú online drogériu, kozmetiku, parfémy, ale aj obuv, odevy, knihy, či hračky pre deti, muži sa týmto druhom online nákupov príliš nevenujú. Veľmi radi však využívajú služby e-shopov na zakúpenie počítačovej techniky, mobilných telefónov a elektroniky všeobecne. Sú to naozaj ich priam premiantné nákupy, pričom ženy si tento druh tovaru radšej vyberú v kamennej predajni. Rozdiely medzi pohlaviami sú aj v otázkach dodania tovaru. Muži sú prekvapivo veľmi ochotní ísť si vyzdvihnúť objednaný tovar do predajne, výdajne e-shopu, či zásielkovne. Ženy viac uprednostňujú doručenie poštou či inou doručovateľskou službou prostredníctvom kuriéra. Z uvedeného logicky vyplýva, že muži potom očakávajú doručenie tovaru v deň objednávky, max. do 24 hodín a ženy akceptujú dodanie objednaného tovaru do 3 – 4 dní. Čo majú obe pohlavia spoločné? Zdrojom informácií, čo sa týka ceny, kvality a značiek tovaru, je pre nich internet a možnosť využitia praktického porovnania cien jednotlivých výrobkov.

Prejdite na online nákup

Online nakupovanie je jedným slovom super. Partnerka vám môže rovno posielať odkazy na konkrétne veci a vy po rozkliknutí odkazu hneď viete, čo a kde máte kúpiť. Ak sa chcete pri online nakupovaní cítiť ešte príjemnejšie, pozrite si napríklad JYSK leták a vďaka pohodlným vankúšom a mäkkým hrejivým dekám si pri nakupovaní môžete vytvoriť skvelú škandinávsku atmosféru. V novom letáku JYSK nájdete vždy tovar za mimoriadne výhodné ceny. Podobný sortiment, aký ponúka nový leták JYSK,  nájdete aj na TEDi online shope, kde sú tiež informácie o prebiehajúcich zľavách, ktoré sú uvedené v aktuálnom TEDi letáku. Prioritou obchodu je, aby ponúkané výrobky v TEDi letáku boli nielen cenovo výhodné, ale mali aj dobrú kvalitu. 

Nákupy potravín v obľúbených obchodoch

Potraviny dennej spotreby nakupujú takmer všetci v predajniach potravín, supermarketoch alebo hypermarketoch. Vopred si zistiť aktuálnu akciovú ponuku sa určite oplatí. Na stránke Kaufino.sk si môžete v pokoji prelistovať Kaufland leták, platný od štvrtka. Niet nad to, uvelebiť sa do pohodlného kresla s obľúbeným nápojom v ruke a v pohodlí domova si online prezerať napríklad Kaufland leták. Kaufland ponúka špičkovú kvalitu, veľký výber tovaru za výhodné ceny a jednoduchý  nákup, pri ktorom sa oplatí využiť výhody zákazníckej karty. 

Online nakupovanie pre lovcov a zberačov

Podľa britských vedcov muži vydržia nakupovať s partnerkami priemerne 26 minút. Potom už sa im nechce radiť pri výbere a dlhšie nákupy považujú len za nutné zlo. Ak sú však obaja partneri shopoholici, vydržia nakupovať aj niekoľko hodín bez prestávky. Je im celkom jedno, či v kamenných predajniach, alebo si vyberú možnosť online nakupovania. Podľa vzťahových odborníkov sa v dávnej minulosti muži venovali “lovu” a ženy “zberu”. A tieto tendencie si aj v dnešnej dobe prenášajú do nákupnej praxe. Muž “uloví” čo potrebuje a je so sebou nadmieru spokojný, keď získal dobrú cenu, prípadne zľavu, tovar je kvalitný, páči sa mu a bude mu aj rýchlo doručený. Žena “pozbiera” okrem plánovaných vecí aj to, čo ju zaujme cenovo, výzorovo, čo náhodne objavila. Nemá v pláne sa toho len tak ľahko vzdať, i keď v danej chvíli musí do svojej zberateľskej vášne investovať viac finančných prostriedkov. Online nákup je výborný priestor na online nakupovanie, kde sa dobre skúma, čo ponúka trh  a zbieranie sa stáva takmer umením. 

Efektívne online nakupovanie

Aké je teda mužské spotrebiteľské správanie? Muži najradšej nakupujú efektívne a neradi pri tom plytvajú časom. V praxi to znamená, že nákupy by nemali trvať viac ako hodinu. Na rozdiel od žien muži nakupovanie nepovažujú za relax a potešenie, ale zameriavajú sa v prvom rade na užitočnosť a funkčnosť. Ak mužov napĺňa zúfalstvo už len pri predstave nákupného centra, potom je pre nich online nakupovanie skutočne to pravé. 

- Komerční sdělení-magazín

Mohlo by vás zajímat

- Komerční sdělení-PR články
- Komerční sdělení-magazín
- Komerční sdělení-magazín

Doporučené články z rubriky

- Komerční sdělení-aktuality